Słuchacze zostali zapoznani z organizacją SU w placówkach oświatowych, wymaganiami dotyczącymi dokumentacji oraz konkretnymi przykładami działających spółdzielni uczniowskich. W ramach prezentacji zagadnień spółdzielczych została przedstawiona historia spółdzielczości w tym również spółdzielczości uczniowskiej, Pani Anna Bulka - Prezes Zarządu FRSU i Członek Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej zapoznała słuchaczy ze strukturą organizacyjną spółdzielczości w Polsce oraz funkcją jaką pełni Krajowa Rada Spółdzielcza, jako naczelny organ samorządu spółdzielczego w Polsce. Pan Zdzisław Zatorski- Przewodniczący Rady Nadzorczej FRSU przedstawił działalność Fundacji Rozwoju Spółdzielczości Uczniowskiej. Sytuację w światowym ruchu spółdzielczym oraz działalność Związku Lustracyjnego Spółdzielni Pracy omówił pan Janusz Paszkowski prezes ZLSP.
Podczas szkolenia omówiono problemy organizacji spółdzielni uczniowskiej w szkole, niezbędną dokumentację samorządową, zagadnienia bhp oraz zasady księgowości. W ankiecie ewaluacyjnej „podstawy księgowości” / czyli mówiąc obrazowo jak prawidłowo zapisać „kto winien, a kto ma” / słuchacze uznali za szczególnie przydatne i wskazywali na konieczność zwiększenia liczby godzin poświęconych na te zagadnienia. Słuchacze kursu odbyli również cały szereg praktycznych ćwiczeń z przygotowywania i prowadzenia dokumentacji oraz księgowości spółdzielni uczniowskiej. Dyskutowali również na temat zagadnień, dla których powinny pojawić się odpowiednie regulacje prawne, aby spółdzielnie uczniowskie mogły działać i rozwijać się w szkołach.
Pani Patrycja Dobranowska przedstawicielka KBS szczegółowo poinformowała słuchaczy o zasadach prowadzenia SKO w szkole oraz działaniach Krakowskiego Banku Spółdzielczego w tym również w zakresie wspierania działalności kulturalnej, spółdzielczości uczniowskiej, rozwoju przedsiębiorczości i promowania zasad spółdzielczych wśród swoich klientów. Pani Ewelina Jasińska z Banku Polskiej Spółdzielczości SA omówiła zasady działania programu Banków Spółdzielczych z grupy BPS TalentowiSKO, który ma na celu rozwijanie działania Szkolnych Kas Oszczędności i zaprosiła do uczestnictwa w kolejnych edycjach.
Ze względu na napięty program uczestnicy kursu słuchacze nie mieli zbyt wiele czasu na zwiedzanie Krakowa / była tylko kolacja na Kazimierzu/ a ponadto kapryśna pogoda nie ułatwiała bliższego poznania miasta. Mimo tych trudności w anonimowej ankiecie ewaluacyjnej zadowolenie z kursu zadeklarowała zdecydowana większość / ponad 90% / słuchaczy.